Home
Plender SEZ helpt bij het ontwikkelen, organiseren en begeleiden van leerlingenzorg in het Voortgezet Onderwijs richting Passend Onderwijs en handelingsgericht werken(HGW).
Passend Onderwijs vraagt docenten en mentoren in het VO alle leerlingen succesvol te begeleiden richting een diploma en onderwijszorg te bieden aan de leerling met een specifieke onderwijsbehoefte.
Wat betekent onderwijszorg bieden aan deze leerling voor docenten en mentoren in hun handelen? Hoe bereik je de leerling die anders in elkaar zit dan je al bekend is? Welke processen kun je als docent (h)erkennen en begrijpen onder het zichtbare gedrag? Welke effectieve activiteiten zet je in?
Het gaat er om gedrag juist te interpreteren en daarop benadering en handelen weten af te stemmen. De mentor als coach investeert in bewustzijn en acceptatie van zichzelf en van de leerling. Met elkaar zorg je ervoor dat je een zo effectief mogelijk functionerende leerlingenzorg krijgt waarin je als team gebruik maakt van elkaars verschillen en elkaar aanvult!

Plender SEZ helpt bij het organiseren en uitvoeren van leerlingenzorg in het VO. Dit door een effectief concreet handelingsgericht werkmodel op te stellen voor de mentor of leerlingbegeleider van de leerling met zijn of haar specifieke onderwijsbehoefte.
Advies, coaching en training in het veranderingsproces van leerlingenzorg ontwikkelen gaat volgens de Plan-Do-Check-Act cyclus. Transparant, doelgericht en planmatig afgestemd.